dimecres, 22 d’abril del 2015

La importància del tacte

Entre la sisena i novena setmana de gestació els éssers humans desenvolupem el sentit del tacte. Ja aquesta dada ens hauria de fer pensar i reflexionar perquè és tan important el contacte entre les persones (de la mateixa manera que ho és en els animals) i, sobretot, perquè hem de tocar i tenir ben aprop als nostres nadons desde el moment que neixen.

Perquè en la societat el fet de tocar-se és algo que de vegades ens costa una mica? Què necessiten els nostres nadons? Com podem fer per enfortir els vincles afectius?

Sóc amant de creure en el que faig, de buscar informació i aprendre dels errors.

Abans de quedar-me embarassada anava fent mica a mica, amb respecte i amb amor, perquè els nadons, nens, adolescents, adults i les persones grans sempre han estat la meva passió... Les persones en general, sempre m´han agradat, sense diferenciar edats, sexes, religions, cultures.... (està clar però, que amb algunes persones es té menys afinitat que amb d´altres... jo tinc molt poca afinitat i, qui em coneix bé ho sap, amb aquells que no respecten als altres, NO PUC DE CAP MANERA)!!

Quan de petita (i de més joveneta) em preguntaven en què creia, sempre deia: EN LES PERSONES!! 

I, així, sempre he anat fent.... he fet de voluntària i treballat, amb nens, famílies i també amb persones grans.... però, vaja, no va ser fins quedar-me embarassada que em vaig permetre conéixer a algunes persones, professionals i llegir algunes lectures que em van obrir un altre món... sent i ensenyant-me a ser MÉS RESPECTUOSA... si sí, més respectuosa, sobretot, a l´hora d´acompanyar a les persones!!

Abans creia actuava amb respecte... però ara, em poso les mans al cap d´algunes de les coses que havia pogut fer (sense mala intenció, però que havia fet)... perquè era el que tocava, el que feia tothom al meu voltant i ens ensenya la societat!! 

Agraeixo doncs aquest regal que em va permetre conéixer aquesta altra mirada!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada